salam Nisfu Syaban

Assalamualaikum.. :)
Ramadahan bakal tiba..  :)) Kali ni berpuasa dirumah.. sebulan..
sebelum ni, rasa banyak stay asrama kan???
Okeh...
So tadi keluar pergi DInner.. dengan budak budak ni..
dan Bulan sangat terang. Full Moon..
budak budak ni bising cakap bulan tu ikut dorang... HA.HA.
Very funny...
and seryesly, bulan sangat terang..
reminds me my life back then... Masa tahun 6. di pekan Nabawan..
rasa memang nak cakap macam ni..
masa lepas saya yang bentuk siapa saya sekarang..
hidup saya dulu bukan macam ni.. terlalu banyak perubahan yang saya lalui..
dan masa tahun 6 tu.. rasa paling.. arghhh tak tahu macam mana nak describe..
benda yang paling saya ingat... setiap maghrib saya dengan adik adik saya pergi ke surau berjalan kaki..
jarak lebih kurang 900-1000 meter dari rumah..
so masa balik lepas Isyak, jalan kaki ramai  ramai dengan jiran..
lampu jalan tak banyak masa tu..
gelap.. and tu lah.. bila  bulan terang.. kami lalu la shortcut...
we couldn't afford torch light  back then.
kekadang, ada Ustaz ni tumpang kan kami..
Masa sekolah, saya kerja part time dekat kantin..
Owner kantin tu bestfriend saya punya mak..
so, dapatlah saya makan free.. Kalau petang saya tak ada kelas agama,
saya kerja lah~~ Dapat la 2 ringgit..
2 ringgit tu berharga kut masa tu~~ Skunk, 2 ringgit tu lepas tuk tambang je kut~~
Entah la.. Mungkin saya memang tak ada perasaan masa tu.. or saya tak ambil pusing..
kekadang saya dengar orang cakap kasihan dekat kitaorang ni...
Kesian?? owhh no~~
saya tak rasa apa pon masa tu...
beside, itu semua decision saya.. balik kampung was also my idea..
That year is the most memorial for me..
for every thing that I have been through, I made it..
yep.... I did it.. And I am very gratefull for that..
Alhamdulillah....

what doesn't kills you make you stronger~~

0 comments:

Powered by Blogger.