someday

Assalamualaikum..
Selamat tahun baru semua.. Harapnya pada pembukaan tahun ni, kita semua masih dalam keadaan yang sihat walafiat hendaknya..
cuma pengen menulis... ya.. cuma ingin menulis..
mahu letak gambar sepanjang 2013..
Tapi.. handset belum dijumpai.. :( 
Jadi biarlah aku bicara pada yang lalu..
pada harapan aku tidak lupa..
supaya aku tidak lupa akan perihnya untuk aku berada disini..
supaya aku tidak lupa kenapa aku membawa diri...
supaya aku tidak lupa jatuh bangunnya yang dulu...

Alhamdulillah.. tika ini, ada keluarga yang sangat disayangi..
Alhamdulillah... mereka yang menjaga tika diri ini hampir separuh mati..
tika tidak berdaya... 
Dengan sahabat yang sentiasa ada... Alhamdulillah..
dengan doa doa kalian.. Terima kasih Ya Allah atas nikmat yang sungguh besar ini Ya Allah...
Terima kasih....

Lalu kenapa aku membawa diri..
kerana percaya yang aku pernah letakkan pada satu tempat yang tidak sepatutnya...
kerana terlalu percaya barangkali.. 
lalu ditunjukkan kepada aku.. bukan semua manusia mampu dipercayai..
sungguh aku sedih... mungkin kecewa juga..
Tapi hati sudah lama menerima.. 
lantas aku memilih untuk mengasingkan diri.. 
pada sedetik percaya itu..
seperti kata yang pernah dilaungkan..
"dengar boleh.. percaya jangan.."
semoga yang baik baik saja... 
dan yang baik saja...

dan kini aku disini.. melayari tempoh praktikal kini..
Alhamdulillah.. tinggal 3 bulan untuk menghabiskan degree ini..
Alhamdulillah..
untuk yang ini.. terima kasih pada yang sentiasa menyokong..
membangunkan aku..
aku lemah.. tapi kamu masih jugak disisi aku..
tanpa bosan.. tanpa lelah..
kaki aku ini mungkin tidak tahu erti bangun semula tanpa kamu..
terima kasih...


sungguh hidup ini banyak likunya.. aku yakin pada hikmah atas segala yang berlaku..
cuma terkadang aku khilaf.. aku lupa..
Harapnya.. aku tidak lupa pada ini..
Amiin...

0 comments:

Powered by Blogger.