Jangan Tanya

Luahan hati...

pernah kah kamu terfikir kan kami?
pernah kah kamu fikir apa yang kami rasa betahun tahun lamannya???
mungkin kalau aku sendiri, aku boleh menghadapinya...
tapi jangan kamu sakiti mereka lagi..
pada yang tidak tahu berbuat apa.. bingung..
pada yang masih kecil dan tidak mampu berbuat apa..
kamu kenapa??
mahu kami menjaga dia???
macam mana??? sedang tempat yang berbumbung untuk dia bukan untuk kami.
sedang yang lain tidak diajar tanggungjawab..
sedang yang lain hanya melihat dia sebagai contoh..
kamu kenapa???
mahu sakiti kami lagi??
pernah kamu fikir apa yang kami simpan bertahun tahun..
pernah??
bila masa dia punya segala kami bagai si pengemis meminta simpati..
sedang hanya mahu balik kampung bersama dia...
masa dia punya segala...
disuruh kami menaiki kereta tumpang..
oh ya... hati aku yang robek mana kamu melihat...
bila dia punya segala... kami mencari dia.. 
untuk perut kami ini kan??
bila masa kami masih sekecil kecil, 
kami tidak berpijak pada lantai yang sama..
kami dimana??
di bumbung yang kami dan kamu bersama...
kami dibiar... macam tu.. tiada usaha langsung untuk melihat kami..
kami merangkak  tersadai tepi jalan...
sekarang kamu mahu kami jaga dia?? macam mana??
haaa.. lucu.. kamu mahu kami berbuat apa??
pada kami sendiri yang hancur berderai...
kami sendiri yang menyokong hati hati kami...
aku minta.... kamu jangan bicara pasal dia depan kami..
aku bosan. aku muak

0 comments:

Powered by Blogger.