Demam..

Balik je dari KL, aku dapat tahu adik aku Ajiq demam..
So my mom bawak lah dia ke klinik isnin pagi..
Tapi malam selasa demam dia bertambah teruk.
Sangat teruk.. Mata dia dah macam panda..
Dan dia jadi sangat kurus.. SANGAT!
so malam tu, aku ngan kazen aku bawaklah pulak 
pegy hospital kerajaan..
doktor tu macam pening juga tengok adik aku..
Cek suhu 38.5
Tapi demam adik aku macam worst taw..
doktor tu suh cek darah malam tu jugak..
Lama gak tunggu result darah tu..
Sempat balik umah, suh Ajiq tidur lagi..
Then result dia xde apa2 pon..
Risau taw..
Badan dia panas sangat.. Bila malam.. bila siang tak panas sangat pon..
So my dad pulak bawak pegy ubat tradisional..
Tapi orang tu just cakap,
Jangan kena matahari, Jangan makan makanan bergoreng dan jangan makan pedas..
Honestly aku rasa, kalau dah demam teruk macam adik aku,
dah memang automatik tak buat benda benda ni..
ajiq makan bubur saja..

then, pegy lagi dekat satu perubatan tradisional ni..
dekat situ, orang tu cakap, adik aku keteguran..
dah sebulan lebih.. Cuma baru kali ini nampak sakit..

lepas ditimbang tara, ya, ada sebulan lebih tu..
Masa adik aku balik dari rumah member dia tengah malam,
ada 'orang' yang tegur dia tanya arah..
pakcik aku kebetulan nampak 'orang' tu x berselipar..
agak pelik tengah malam perempuan tanya arah tengah malam
tak berselipar..
'orang' tu pulak minta adik aku teman kan dia lalu kawasan depan
sebab 'orang' tu takut anjing..
Adik aku teman la jugak.. Tapi masa tu dia rasa something wrong gak..
sebab even jauh, dia boleh rasa ada yang tarik  tarik dia.. 
Pakcik aku cerita la kat kami ni kan pasal pompuan yang dia nampak tu,
tanya lah kat adik aku pulak..
so macam itu la ceritanya...
aku masa tu pon x berapa sihat sangat lagi..
aku abaikan jer..
Malam lepas tahu cerita tu, mak aku pesan kat aku,
tengok tengok kan adik aku..
takut 'orang' tu bawa benda apa ka..
aku terlupa benda tu.. 
sampai bila adik aku demam. deman yang bukan demam biasa. 


so lepas jumpa pakar ubat tradisional tu, adik aku dah macam ok sikit..
mama pon dah senang sikit nak tidur,
Cuma kena tengok tengok kan juga...

Fikir esok nak bawa dia jumpa ustaz ni..
supaya yakin yang dia betul betul dah ok..



0 comments:

Powered by Blogger.