aku dan kerja lagi

Semalam dah bagi notis berhenti kerja..
dan lepas sikit argument..
Bos tanya macam macam
dan aku tetap nak berhenti...
segalanya senyap..
Heeee...

semalam... Aku keja petang... Tiba masa nak berbuka tu,
Ramai pulak customer..
Memang ramai..
Dah nak masuk waktu pulak tu...
Aku dah cuak dah...
cuak sebab dah nak masuk waktu..
cuak sebab customer ramai..
cuak customer x sabar..
cuak sebab customer aku perangai  macam ni..

Customer 1: dik nak maxis RM10..
Customer 2: Dik, Nak IDD RM 15 (Ha??? DG rupanya)
Customer 3: dik, Dunhill satu, Gambar kaki (NI lagi satu)
customer 4: dik, Maxis Rm30.
Epay dah la ada sebiji ja.. satu topup nak amik masa gak r nak wat
NI x kira lagi yang datang bawak barang.. Air minerel la..
customer yang barang 1 bakul.. memang mencabar gak semalam..

Xpe xpe... rilek rilek.. Memang dah x pandang kiri kanan..
cuba jugak.. cuba jugak nak maniskan muka..
cuba jugak..
Then bila aku bagi topup kat abang yang minta maxis RM30 tu,
aku cakap la mcm ni.. protokol ye..
"terima kasih datang lagi"
Abang tu pandang ke aku..
"terima kasih dik... selamat berbuka puasa" senyum mesra..

okeh.. customer faham.. agak lega sikit..
bagi aku semangat untuk cuba bagi servis terbaik disaat 2 minit sebelum azan maghrib..
terima kasih pada customer yang faham itu...


dan semalam jugak...
Aku agak monyok masa awal awal masuk keje..
then ada customer tu, depan aku..
Bukan aku punya kaunter pon masa tu..
dan bukan dia pun yang serve masa tu..
Tapi beliau ni regular customer...yang memang selalu nampak aku..
dia cakap macam ni..
"eii adik, x senyum pon"(nada bergurau)
Aku automatik berubah wajah...
wajah ceria kut... Mata besar.. Hak3..

Tadi..
ada customer..
Ni napa jerawat naik banyak ni???
Aku pon macam HA???????
okeh...

Tadi Bos...
Ada drop tak? tanya kat Rahman...
pastu
"Awak???"

tunjuk ke aku..
AWAK?????
like seriously?????


kim lagi x boleh blah..
dia sampai tadi, Rahman dah habis kira stok..
dia macam impressed la..
Aku bangga ah.. sebab akua yang supervise Rahman kira..
Even dia tataw kan???
pastu, masa nak balik tadi..
aku nak beli topup...
tetiba dia...
"la la lalaaaa lala lallaaaaa" (lady gaga punya lagu tu)
Aku serius tataw nak respon macam mn...



Turn out.. aku sayang sebenarnya kerja aku... kan?

0 comments:

Powered by Blogger.