Gue Kangen

Gua kangen banget.. Kih3..
Rasa banyak sangat benda yang aku mahu cerita kan..
Tapi tidak kesampaian..
Hakiikatnya jadi surirumah bukan nya kerja yang senang lenang you know...
banyak kejanya.. hak3..
Walaupun, aku ni agak kelam kabut cuti ni..
aku masih punya zaman2 kegembiraan taw..
ini cuti yang menarik.. sangat3456x...
angkat kening double jerk...

owhh well, last week aku balik kampung..
Musim buah dah tiba ke penghujung..
Masih sempat merasa durian, rambutan, bubuntung, manggis dan cempedak..
Mata kucing dah habis.. ouchhh..
Masa dekat kampung, dengan gediknya aku request pais Ubi kat makcik aku..
dulu Arwah nenek selalu je buat pais ubi ni..
Agak rindu pada arwah...
orang kata, patah tumbuh hilang berganti.. tapi tidak mungkin pada yang ini..
sob3x...
cerita nya pais ubi ini agak special... sebab masa aku dekat kampung tu singkat ja..
so semua orang ambik peranan masing2..
aku ngan aunty Lena cabut Ubi, Aunty Ros ngan Pumpkin..
Cousins aku cari kelapa tua..
And semua benda ni original..
Ubi, Kelapa and pumpkin tu diparut secara tradisional y'all!!
Aku sungguh bangga... Aunty Mimi join sekaki, aku rasa dia la yang bertungkus lumus parut ubi tu..
BANYAK kut!!
heeee so happy bila dapat makan pais yang kami buat bersama2...


Conversation aku dengan cousin aku, Adik Aliff...
Aku : Alif mahu jadi apa besar nanti
Alif: Mahu jadi tukang masak...

wahhhh memang!!! budak berumur 4 tahun tu sentiasa ada dekat dapur..
Bayangkan...


Last week juga, lepas balik dari kg, aku register rebat telefon pintar... agak2 telefon mana yang best??
This week pula aku pergi JPJ dulu.. sebab sekarang dah ada peraturan baru tuk Plat No...
Ari tu aku dapat amaran dari JPJ.. suh tukar plat no tu.. katanya 'FANCY'... okeh fine...

tuka3...

0 comments:

Powered by Blogger.