Random thinking



Banyak benda yang berlaku dalam hidup kita kan?
Ada gembira, Ada sedih..
Ada bahagia, ada yang Merana
Ada insan yang datang dan pergi..
saya berfikir sejauh mana benda benda macam ini boleh bagi kesan pada kita..

Kisah mula dulu kala.. Bila saya kenal dia...
A friend..
Masa awal perkenalan, saya takut+tak suka+annoyed sometime dekat dia.
Then memang saya jauhkan diri dari dia..
sebab dia ni suka sangat lepas cakap, dan saya seorang yang pengecut..
Ye lah takut la kalau dia nanti cakap saya ni macam macam...
saya tak sanggup lagi masa tu..
Sampai la satu ketika dia pernah buat bestfriend saya menangis..

Dia cakap something bad pasal bestfriend saya ini..

Entah kenapa pula, Pada masa tu
saya tertarik untuk mengenali dia lebih dalam..
Pelik? Tidak.. Tapi saya sangat nak kenal dia...
dia lelaki okay... kalau perempuan, mungkin senang saya nak dekati dia..
Tapi disebabkan dia ni lelaki..
saya cuba apa yang boleh..
facebook dan Ym jadi medium..
Saya tanya pasal family dia..
Masa tu cuti sem..
sangat mengharukan.. respon yang saya terima sangat positif..

Saya sayang dia???

Ya.. saya sayang dia... saya sangat sayang dia...
sama macam saya sayang kawan kawan saya(Ini bukan ayat cover line)


Semakin lama kenal dia.. saya kenal dia siapa...
dalam lepas cakap.. saya kenal dia seorang yang baik..
mungkin bukan semua orang macam saya..
Yang berani melihat sudut siapa dia sebenarnya..
Dalam menjengkelkan dia sebenarnya penyayang juga..
Dalam suka nak kutuk orang saya nampak ketulusan dia..
Dalam suka nak kena kan orang, saya lihat bagaimana dia masih menjaga pandangan
Dalam semua Hal lepas tu.. saya dah tak kisah..
Siapa dia... sebab saya tahu.. dia tetap ada.. dan selalu akan ada...
dalam list saya yang bernama sahabat...

Saya sayang sahabat saya ini..
Saya tidak mahu dia berubah...
Tidak sekali saya mahu lihat dia sedih..
Andai dia baca post saya yang ini...
Saya harap dia sedar..
Saya berkawan dengan dia selama ini apa ada nya dia..
saya tidak mahu dia berubah..
saya tidak mahu dia bersedih...
Andai dia tahu post ini untuk dia..
sedarlah... Saya akan support dia untuk anything..
Saya cuma mahu diri dia yang sebelum ini...

Saya rindu kamu yang dulu...

0 comments:

Powered by Blogger.